De lente staat voor de deur. Het ideale moment dus voor de lenteschoonmaak, uiteraard ook in je thuiskantoor. Want ondertussen werk je bijna 1 jaar – voltijds – thuis. Misschien pakte je bij aanvang van deze thuiswerkperiode vliegensvlug je kantoorspullen in, inclusief overbodige stapels papieren waarvan je dacht ze nodig te hebben. Omdat thuiswerk ook in de toekomst een blijvertje is en je nu eenmaal efficiënter werkt in een opgeruimde werkplek, raden we je naar aanleiding van de naderende lente aan om jouw thuiskantoor grondig onder handen te nemen. Met deze tips werk ook jij binnenkort in een keurig georganiseerd thuiskantoor.

Durf weg te gooien of weg te schenken.

De mens is een verzamelaar. Doe een kast of lade open en je vindt … rommel. Spullen die we al jaren niet meer gebruiken maar toch bijhouden onder het mom van misschien hebben we dit in de toekomst toch nog nodig. Hoog tijd om jouw verzamelwoede een halt toe te roepen. Maak daarom de kasten, lades en wandrekken van jouw home office leeg en sorteer de inhoud als volgt:

  • Spullen die nog regelmatig gebruikt worden.
    Deze spullen hou je uiteraard bij. Gebruik je ze iedere dag? Geef ze dan een prominentere plaats in je thuiskantoor.
  • Spullen die je al jarenlang niet meer gebruikt.
    Kunnen anderen wél nog gebruik maken van deze spullen, maar heb je ze zelf niet meer nodig? Schenk ze dan weg en maak er iemand blij mee. Wedden dat je hier een goed gevoel van krijgt?
  • Spullen die eigenlijk niet meer bruikbaar zijn.
    Een aantal spullen die je niet meer gebruikt én die bovendien niet meer bruikbaar zijn? Gooi ze weg. Op die manier creëer je meer ruimte voor de zaken die je wél nog gebruikt.

Verlucht jouw home office (en niet alleen terwijl je schoonmaakt).

Goed, de eerste stap naar een net en georganiseerd thuiskantoor werd gezet. Open ondertussen het raam. Op die manier kan de muffe lucht naar buiten en laat je gezondere lucht binnenkomen. Het wordt zelfs aangeraden om minstens twee keer 15 minuten per dag te verluchten.1 Misschien kan je wel verluchten voor je aan jouw werkdag begint en tijdens jouw middagpauze? Op die manier kunnen jouw hersenen op volle toeren draaien in jouw fris thuiskantoor.

Haal de stofdoek maar boven en vergeet ook je touchscreen niet.

Zodra je kasten leeg zijn en je home office verlucht wordt, kan je de stofdoek bovenhalen. Weg met al het stof dat in je kasten en op je desk ligt. Vergeet natuurlijk niet om jouw notebook – inclusief touchscreen – schoon te maken. Benieuwd hoe je zo’n touchscreen grondig schoonmaakt? Lees het hier.

Lenteschoonmaak, ook in je thuiskantoor.

Een as-a-service-model verzorgt en vernieuwt jouw tools & technologieën.

Je kan zelf kasten leeghalen en stof afdoen, maar wie zorgt er voor de vernieuwing van jouw toestellen? Want ook jouw tools & technologieën moeten goed onderhouden en geüpdatet worden. HP biedt je via zijn partners verschillende as-a-service-modellen aan. Op die manier hoeven jij en je organisatie je geen zorgen te maken en beschik je steeds over de beste tools & technologieën.

Is jouw thuiskantoor in balans?

Nu je jouw thuiskantoor grondig schrobde en jouw spullen een nieuwe plaats kregen, is het tijd om de balans op te maken: beschik je over de nodige apparatuur om efficiënt en veilig thuis te kunnen werken? Benieuwd hoe een thuiskantoor zonder zorgen er kan uitzien? Lees het hier.

Een opgeruimd thuiskantoor, een opgeruimd hoofd.

Is de lenteschoonmaak niet helemaal je ding? Denk er dan aan dat een opgeruimd home office niet alleen voor een opgeruimd hoofd zorgt, maar dat ook ineens jouw stressniveau aanzienlijk daalt. Hierdoor kan jij je volledig concentreren op je dagelijkse werkzaamheden.