Het is duidelijk: we werken op een andere, hybride manier. Waar mogelijk wordt er bijvoorbeeld thuisgewerkt. Beeldvormingsspecialist Barco ging op onderzoek om te ontdekken hoe Europese werknemers zich hierbij voelen. Ontdek hier hoe ook jij de tevredenheid over jouw werkplekken kan verhogen.

Wat is hybride werken

We beginnen bij de basis. Een hybride werkomgeving is méér dan alleen thuis en op kantoor werken. Het gaat er om dat je overal – thuis, op kantoor, bij een klant, op de trein … – veilig, vlot en productief aan de slag kan gaan. En dat met de juiste tools en technologieën. Helaas wringt daar nog vaak het schoentje.

Ontevredenheid over technologische voorzieningen

Uit het onderzoek van Barco blijkt namelijk dat 41 % van de bedienden momenteel ontevreden is over de technologische voorzieningen op de werkplek. Er is dus nog werk aan de winkel. Zo gaf 47 % van de respondenten aan dat videoconferentie-apparatuur belangrijk is. Volgens 72 % van de ondervraagden moeten alle vergaderruimtes voorzien worden van de juiste videoconferentie-technologie om de hybride manier van werken niet enkel mogelijk te maken, maar ook te stimuleren. Benieuwd naar nog meer cijfers?

Ontdek ze in dit artikel

Op naar jouw eigen hybride werkomgeving

Hoe tevreden ben jij met jouw werkplekken? Tijd om jezelf die vraag te stellen indien je dit nog niet eerder deed. Want een nieuw jaar, betekent nieuwe kansen. Uiteraard kunnen wij jou en jouw organisatie hierbij helpen. Want HP doet in het kader van the Office of the Future al een aantal jaar onderzoek naar wat er leeft op de werkvloer, wat de trends en verwachtingen zijn en hoe technologie ondersteuning kan bieden.

Een persoonlijke aanpak zorgt voor meer tevredenheid

Onze expertise leerde ons dat een persoonlijke aanpak op de werkvloer vandaag de dag onmisbaar is. Vroeger voorzagen de meeste werkgevers ál hun werknemers van hetzelfde toestel. Zonder rekening te houden met de individuele taken, verantwoordelijkheden en behoeftes. Vandaag is het belangrijk om hier wél stil bij te staan. Een ontwerper heeft bijvoorbeeld nood aan een heel ander toestel dan een HR-manager. Daarom raden we organisaties aan om hun werknemers op te delen in profielen – wij noemen het persona’s – en zo toestellen te definiëren die het beste bij ieder profiel passen. Op die manier staan werknemers en hun werkbeleving centraal waardoor hun tevredenheid toeneemt. Meer weten hierover?

Ontdek het hier